Tuesday, January 12, 2021

Απάτη από online συναλλαγή με "Τρίτο" μέσω public marketplace.

Καλησπέρα σε όλο το ελληνικό reddit community. Ακολουθεί ένα σχετικά μεγάλο rant επειδή με πνίγει το δίκιο αφού έπεσα θύμα από αγορά-μούφα με τις ευλογίες του Public Marketplace.

TLDR :: Σίγουρα δε θα βγάλω άκρη, αλλά ελπίζω αυτό το post να βοηθήσει άλλους να αποφύγουν το λάθος μου σε online αγορές.

Για την ιστορία, στις 19/12/20 έκανα αγορά ένα προϊόν το οποίο ήταν διαθέσιμο μέσω "τρίτου". Εκεί ακριβώς την πάτησα σαν πρωτάρης όπου έκανα 2 μεγάλα λάθη:

  1. πλήρωσα με κάρτα επιτόπου, γιατί σκέφτηκα πως public είναι, λογικά έχω ασφάλεια συναλλαγών
  2. δεν έλεγξα το κατάστημα από το οποίο θα αγόραζα, γιατί και πάλι σκέφτηκα την "ασφάλεια" που προσφέρει το public με background check και επικοινωνία με τους "τρίτους".

Μετά από 2 μέρες, το ποσό αποδεσμεύεται, ο "τρίτος" πληρώνετε και το public κρατάει την προμήθεια του, και όλα αυτά επειδή οι άλλοι απλά ενημέρωσαν το σύστημα πως ολοκλήρωσαν την παραγγελία. 22 μέρες μετά προφανώς και δεν έχω παραλάβει τίποτα αλλά είμαι χρεωμένος κανονικότατα!

Κάπου εδώ λοιπόν ξεκίνησε η γκρίνια και όλα τα παρελκόμενα. Πολλά email προς public και τους άλλους τα οποία παραμένουν αναπάντητα και από τις 2 μεριές καθώς και πολλά τηλέφωνα που στο public μου λένε δε μπορούμε να κάνουμε κάτι και στους τρίτους βγένει callcenter που δε κάνει τίποτα.

Θα έλεγα περί του πόσο απαράδεκτο είναι αυτό που κάνει το public αλλά θα σταθώ μόνο στο εξής, που ακόμα και σαν ύπαρξη στους όρους χρήσης είναι γελοίο:

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΠΟΙΑΔΉΠΟΤΕ ΕΥΘΥΝΗ ΑΠΈΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΡΙΤΩΝ ΠΩΛΗΤΩΝ ΣΤΟ PUBLIC MARKETPLACE.

Δηλαδή, μπορώ και εγώ να κάνω ένα "marketplace" όπου απλά δε θα με νοιάζει τι πουλάνε οι άλλοι (ή ποιοι είναι οι άλλοι) αρκεί να γράφω πως δεν έχω καμία σχέση και ας πουλάτε όπλα και ναρκωτικά?! Είναι αδιανόητο να μην είσαι υπεύθυνος για το περιεχόμενο και τη νομιμότητα αυτού! Άλλες πλατφόρμες που πουλάνε υπηρεσίες ΤΡΙΤΩΝ έχουν φροντίσει για την ασφάλεια συναλλαγών, όπως πχ skroutz, efood, ebay και άλλα πολλά.

Για να ξαναγυρίσουμε στο πόσο ένοχο είναι το Public και πως ακριβώς μπορείς να στήσεις κομπίνα στο marketplace του, ας δούμε ένα πραγματικό παράδειγμα με το BigStore.me που του επιτρέπεται να "πουλάει" προϊόντα μέσα από αυτό.

Τα red flags του καταστήματος, όπου θα 'πρεπε κάποιος να προσέξει προτού αγοράσει είναι - αφού το επισκεφθεί (μια δυνατότητα που το Public δε δίνει όπως το Skroutz) - είναι πως τα social media links στο footer δεν οδηγούν στο κατάστημα. Πληροφορίες για το κατάστημα και το ποιοί είναι, δεν υπάρχουν. Το τηλέφωνο του καταστήματος είναι Αθηναϊκό callcenter ενώ βρίσκεται στην Κόρινθο. Ελλιπείς μεταφράσεις και κακογραμένα κείμενα. Οι μέθοδοι πληρωμής είναι μόνο με κάρτα! Ποσειδωνίας 64 στην Κόρινθο είναι μόνο χωράφια.

Ύστερα από αναζήτηση, βρέθηκε πως το εν λόγω κατάστημα έχει σελίδα στο facebook όπου οι κριτικές είναι από πελάτες-θύματα που κλαίνε τα λεφτά τους. Το κατάστημα ανήκει σε άλλη εταιρεία, τη Muscle S.A. που ανήκει στον κλάδο των telemarketing. Σε αυτή την εταιρεία ανήκει και άλλο ένα eshop-βιτρίνα, το trelanemas.gr με τα ίδια red flags. Οι κριτικές στο fb είναι επίσης από πελάτες-θύματα. Αναζητώντας το τηλέφωνο (2111001414) του καταστήματος στο google, το πρώτο αποτέλεσμα είναι από ένα ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων (fb page). Όλα έχουν ίδιο τηλέφωνο και διεύθυνση.

Και εδώ ξεκινάει μια καλοστημένη κομπίνα ξέπλυμα μαύρου χρήματος και φοροδιαφυγής: ο πελάτης-θύμα πληρώνει για ένα προϊόν που δε θα παραλάβει πότε, η Muscle S.A. θα πάρει τα λεφτά για τα οποία δε θα κόψει απόδειξη και θα τα μετατρέψει (λογικά από τα συμφραζόμενα) σε bitcoin (ή κάτι άλλο). Το Public είναι το ίδιο ένοχο με αυτούς, αφού μπαίνει ως εγγυητής συναλλαγής, δεσμέυει το ποσό του προϊόντος και κρατάει το 10% για μια πώληση που δεν έγινε και δε 8α γίνει ποτέ βγάζοντας λεφτά από αέρα εις βάρος του κόσμου...

Οι απατεώνες της Muscle S.A. έχουν ονοματεπώνυμο που μπορεί να βρεθεί από το μητρώο των επιχειρήσεων https://opencorporates.com/companies/gr/115151637000 (αν είναι σωστό και αυτό).

Εταιρείες του εξωτερικού όπως Paypal, Revolut, N26, Curve κλπ θα είχαν φροντίσει ήδη για επιστροφή χρημάτων στον πελάτη τους αλλά εδώ δεν έχουμε τετοιες πολυτέλιες.

Όπως προείπα, δεν περιμένω να λυθεί το ζήτημα. Το ποσό που έχω χρεωθεί δε δικαιολογεί δικαστικά έξοδα. Έχω ενοχλήσει ουκ ολίγες φορές τόσο το Public όσο και τους άλλους χωρίς αποτέλεσμα. Έκανα και public-shaming στο twitter με tags μήπως μπας και... Το αστείο στην υπόθεση είναι πως στο chat στο facebook απαντάνε καπάκια έαν αναφέρεις πως θες να αγοράσεις κάτι αλλά εξαφανίζονται μόλις αναφέρεις τηλέφωνο επικοινωνίας (το έχω δοκιμάσει από διάφορους λογαριασμούς).

Έχω ως τελευταία λύση να στείλω φόρμα αμφισβήτησης συναλλαγής στην τράπεζά μου. Και πριν λίγο συμπλήρωσα μια φόρα για ηλεκτρονική επίλυση διαφορών μήπως...

Εκτός από καφρίλες (που μπορώ να σκεφτώ άπειρες), μήπως έχετε τίποτα άλλο να προτείνετε? Αστεία comments δετκά εννοείτε. (Είμαι σίγουρος πως το πιο "σοφό" θα ήταν "ξέχασέ το και προχώρα").

Special thanks για όποιον το διαβάσει μέχρι τέλους!


No comments:

Post a Comment